該当 9
コンサルファームへの転職

【Human Resources】Recruiter(中途採用)※経験者のみ

EY Japan株式会社

案件No. 13071 公開日: 1899/12/30
年収
400〜700万円
勤務地
東京都
職種
業務内容
弊社Talent team における中途採用業務(リクルーター)

■業務内容
これまでのご経験やご志向に合わせて、中途採用業務の計画から実行までの一連の採用業務をご担当頂きます。

・採用イベントの企画、立案
・採用プロセスの管理、人事面接対応・オファー対応など
・採用媒体、リクルーティングエージェントの管理、折衝
・ダイレクトソーシング企画
・採用ブランディング
コンサルファームへの転職

【Human Resources】Talent Management Team メンバー (旧:HR Business Partner)※経験者のみ

EY Japan株式会社

案件No. 13072 公開日: 1899/12/30
年収
400〜700万円
勤務地
東京都
職種
業務内容
【仕事内容】
EYSCのTalent Management Team(旧のHRBP(ヒューマンリソースビジネスパートナー))は、経営目標や事業目標の達成をビジネスリーダーの方たちとコミットし、従業員と組織のパフォーマンスを人事面から戦略的に最大化させていく役割を担う重要なポジションです。
具体的には、ビジネスサイドの事業戦略の実現に向け、採用・育成・評価・報酬・労務・退職とHRのライフサイクルで起きている課題を特定し、施策の立案をビジネスサイドのリーダーに働きかけ解決に導いていくことが主要業務です。幅広い領域をカバーし、働きがいのある組織風土の醸成、リテンションの向上、人材強化を実現し、インターナルブランドを強化して魅力あるファームをつくることに貢献することが求められます。

・部門戦略を実現するための組織設計、要員計画の立案・実行
・人事育成、評価についての各種課題の特定と問題解決、育成のサポート
・報酬制度運用、改定時のサポート全般
・従業員満足度を上げるための企画立案と実行
・労務問題の解決に向けた対応
・人事主導施策の各部門への推進
・人事各チームとの情報連携および協業

【ポジションの魅力】
経営に寄与する人事キャリアを積めること
⇒経営層や事業部長クラスがカウンターパートになるため、人事目線ではなく経営目線での人事の役割・機能と常に向き合う経験・成長機会に溢れています。
グローバルのダイナミクスの中で、活躍する機会があること
⇒グローバル人事メンバーとのディスカッションも多く、グローバルに発信していく機会もあります。加えて、様々な国籍のメンバーも多いため、英語でのコミュニケーション機会も充実しています
人事領域全般をカバーするため、人事の専門家としてのキャリアに厚みができること
⇒採用・育成・評価・報酬・労務など人事チームとの連携が多いため、人事としての知識が深まり、専門性が高まります。

この求人はEY Japan(株)での採用となります。(EYストラテジー・アンド・コンサルティング(株)に出向)
コンサルファームへの転職

【Language Support Services team】Translator※経験者のみ

EY Japan株式会社

案件No. 13075 公開日: 1899/12/30
年収
400〜700万円
勤務地
東京都
職種
業務内容
Translation (generally Japanese to English)
-Produce accurate, idiomatic translations across a range of familiar fields and contexts while meeting reasonable productivity targets
-Communicate with colleagues and experts, as well as perform research using publicly available information and other resources, to produce accurate translations even in new or unfamiliar disciplines
-Translate tax, consulting and accounting-related proposals, presentations, memos, position papers and other deliverables
-Translate internal communications (e.g. announcements, policies, information session materials, training materials)
-Translate external communications (e.g. articles, marketing materials, media interviews, etc.)

Translation quality assurance
-Self-editing and revision
-Review of colleagues’ translations to ensure accuracy and consistency
-Occasional review of English materials drafted by company professionals

Terminology and database management
-Regular use and update of translation assistance tools
-Testing of new tools and use cases

Coordination
-Scheduling and progress tracking, including negotiating deadlines/scopes of work with internal stakeholders
-Occasional outsourcing of translations to third-party vendors
-Provide feedback on translation quality to third-party vendors
コンサルファームへの転職

【Finance】Japan Consulting Finance Lead※経験者のみ

EY Japan株式会社

案件No. 13077 公開日: 1899/12/30
年収
400〜700万円
勤務地
東京都
職種
業務内容
Reports to and works closely with the Region Finance Lead
Member of the Japan Region Finance Leadership Team

Holds “Finance Relationship Owner” (FRO) role for and works closely with the Region SL Leader and the SLFA is the connection point between clients and Finance
SLFA also need a strong connection to their respective Area SL Finance Advisors to ensure seamless communication and execution of processes, e.g. financial planning
SLFA need to demonstrate an implicit understanding of their clients’ business and needs. They coordinate and channel the services of Finance by collaborating to deliver Exceptional Client Service. SLFA require “trusted business advisor” skills and an ability to coordinate inputs from multiple Finance specialists in the Region, offshore (GDS/Infosys) and/or nearshore.
SLFS team with Finance and other CBS functions to provide analytical support, functional expertise, reporting solutions, transaction processing and sharing of best practices.
Submission of Finance deliverables to Area Finance for their SL
Monitor and track financial results against goals by leveraging reports from the Reporting & Analytics center of excellence, such as actual vs plan and vs PY analyses for revenue and margin, utilization, realization, rate per hour, charged hours by professional, staffing/leverage, etc.
Annual budgeting, forecasts
Support SL leadership with day-to-day management of inventory, A/R, billing and collection of cash within the SL
Decision support for SL Leadership (from Finance point of view)
Support special projects and other initiatives with Finance expertise as needed
Insightful, clear and concise communication of actual and expected financial performance (past and forward-looking metrics) to the SL leader and leadership team, plus to the Area SLFA
コンサルファームへの転職

【Human Resources】採用事務スタッフ (沖縄勤務)※経験者のみ

EY Japan株式会社

案件No. 13079 公開日: 1899/12/30
年収
400〜700万円
勤務地
東京都
職種
業務内容
■業務内容
入社が決定した入社予定者とのコミュニケーションおよび入社手続き書類回収、社内受入準備手続きを行っていただきます。(以下主な業務)

・入社予定者とのコミュニケーションおよび入社提出書類回収
 各種書類回収および不備の確認(社保・健保手続き関連の書類含む)
 入社予定者からの質問事項への回答

・社内での入社受入手続き事務
 社員番号採番手続き・関係各所への入社者情報の連携

・外国人受け入れ手続き事務
 VISA手配(外部ベンダーへの依頼)
 VISA手配に係る必要情報の回収作業  など

東京で採用事務を行っているスタッフと連携して業務を実施いただきます。 
コンサルファームへの転職

【Human Resources】人事・評価制度担当スタッフ※経験者のみ

EY Japan株式会社

案件No. 13080 公開日: 1899/12/30
年収
400〜700万円
勤務地
東京都
職種
業務内容
【概要】
評価制度は、社員が活躍していくために非常に重要となる仕組みです。社員が成長し、活躍できる環境をつくること、そのためのDevelopmentとPerformance managementのプロセスを公正に運用することがミッションです。
来年度から評価制度運用を一部新しく変更し、運営を強化します。
新制度が定着するためには社員の理解・協力が不可欠です。そのため、社員への事前説明や評価者への評価研修などを企画・開催していただきます。新運用への移行後に、運用がうまく行かないなどの課題があれば、原因を分析し、制度がきちんと運用されるように対策を行なっていただくマネージャーを募集いたします。評価に必要な業績KPIデータの管理や、昇格昇級運営等も評価制度運用の一部となります。
【業務内容】
以下の業務を、担当マネージャーの下でサポートいただきます。
・評価等制度の運用業務(Global制度、Local運用等、各種制度に則った運用)
・評価に関連するデータの管理・集計やビジネス側への提供や問い合わせ対応、ビジネス側の評価とそれに伴う評価・昇格・昇級等の決定に至るまでの運用サポート、評価者やカウンセラーの教育、報酬改定運用への連携
・評価等制度・運用の改定に伴う、その制度の説明会開催や各種問い合わせ対応など社内浸透に向けた活動
・Global、APACやJapan Regionにおける運用についての議論や会議への参加と該当メンバーとの連携
コンサルファームへの転職

【Human Resources】給与担当スタッフ(Associate~Senior Associate)※経験者のみ

EY Japan株式会社

案件No. 13076 公開日: 1899/12/30
年収
400〜700万円
勤務地
東京都
職種
業務内容
・給与計算(Inbound、Outbound含む)
 給与・賞与・退職金にかかる処理全般、経理処理
アウトソーシング先とのやり取り、振り込み作業
・社員からの問い合わせ対応
・社内イントラの更新
・社内アナウンス
・年間行事
年調、労働保険料、決算業務
コンサルファームへの転職

【Finance】Japan SaT Finance Lead※経験者のみ

EY Japan株式会社

案件No. 13078 公開日: 1899/12/30
年収
400〜700万円
勤務地
東京都
職種
業務内容
Reports to and works closely with the Region Finance Lead
Member of the Japan Region Finance Leadership Team

Holds “Finance Relationship Owner” (FRO) role for and works closely with the Region SL Leader and the SLFA is the connection point between clients and Finance
SLFA also need a strong connection to their respective Area SL Finance Advisors to ensure seamless communication and execution of processes, e.g. financial planning
SLFA need to demonstrate an implicit understanding of their clients’ business and needs. They coordinate and channel the services of Finance by collaborating to deliver Exceptional Client Service. SLFA require “trusted business advisor” skills and an ability to coordinate inputs from multiple Finance specialists in the Region, offshore (GDS/Infosys) and/or nearshore.
SLFS team with Finance and other CBS functions to provide analytical support, functional expertise, reporting solutions, transaction processing and sharing of best practices.
Submission of Finance deliverables to Area Finance for their SL
Monitor and track financial results against goals by leveraging reports from the Reporting & Analytics center of excellence, such as actual vs plan and vs PY analyses for revenue and margin, utilization, realization, rate per hour, charged hours by professional, staffing/leverage, etc.
Annual budgeting, forecasts
Support SL leadership with day-to-day management of inventory, A/R, billing and collection of cash within the SL
Decision support for SL Leadership (from Finance point of view)
Support special projects and other initiatives with Finance expertise as needed
Insightful, clear and concise communication of actual and expected financial performance (past and forward-looking metrics) to the SL leader and leadership team, plus to the Area SLFA
コンサルファームへの転職

【Human Resources】人事・評価制度担当マネージャー※経験者のみ

EY Japan株式会社

案件No. 13070 公開日: 1899/12/30
年収
800〜1200万円
勤務地
東京都
職種
業務内容
【概要】
評価制度は、社員が活躍していくために非常に重要となる仕組みです。社員が成長し、活躍できる環境をつくること、そのためのDevelopmentとPerformance managementのプロセスを公正に運用することがミッションです。
来年度から評価制度運用を一部新しく変更し、運営を強化します。
新制度が定着するためには社員の理解・協力が不可欠です。そのため、社員への事前説明や評価者への評価研修などを企画・開催していただきます。新運用への移行後に、運用がうまく行かないなどの課題があれば、原因を分析し、制度がきちんと運用されるように対策を行なっていただくマネージャーを募集いたします。評価に必要な業績KPIデータの管理や、昇格昇級運営等も評価制度運用の一部となります。
【業務内容】
・評価等制度の運用業務(Global制度、Local運用等、各種制度に則った運用)
・評価に関連するデータの管理・集計やビジネス側への提供や問い合わせ対応、ビジネス側の評価とそれに伴う評価・昇格・昇級等の決定に至るまでの運用サポート、評価者やカウンセラーの教育、報酬改定運用への連携
・評価等制度・運用の改定に伴う、その制度の説明会開催や各種問い合わせ対応など社内浸透に向けた活動
・Global、APACやJapan Regionにおける運用についての議論や会議への参加と該当メンバーとの連携

コンサル転職に対する
ご相談・求人紹介は無料です

コンサルタント転職のご相談、コンサル業界情報等のご提供、転職アドバイスなどを無料で受けることができます。

ハイパフォキャリアの「キャリア相談」は、他とは違います!

コンサル会社への転職だけでなく、フリーランスへの転身、事業会社への役員就任など幅広くご提案することができます。
コンサルタントの転職相談・コーディネーターコメント